Proč si pořídit právě české elektrokolo VOICE?
O elektrokolech už jsem vám toho prozradil dost (i když to nebylo zdaleka všechno a určitě vám ještě spoustu dalších informací podám), ale o kolech naší výroby, tedy o značce VOICE, jsem toho ještě tolik nenapsal. Dovolte tedy, abych vás s naší firmou seznámil.
Jak nás napadlo vyrábět kola?
Myšlenka založit vlastní výrobnu kol vznikla už v roce 2004. Měli jsme zkušenosti z olomouckého Olpranu, rokycanského Favoritu a lanškrounského Fortu ale chtěli jsme přijít s něčím vlastním. Nejdřív jsme zjišťovali, jaké jsou možnosti a čím oslovit zákazníky. Hledali jsme vhodnou (a hlavně volnou) značku, abychom měli na co navázat, a zjistili jsme, že někdy v 80. a 90. letech v Kanadě a Severní Americe fungovala firma vyrábějící jízdní kola jménem VOICE. Název nás oslovil, a tak jsme šli do toho.
Naše první kolo VOICE
První kolo, které jsme pod značkou VOICE vyrobili, bylo karbonové silniční kolo. V té době moc karbonových kol nejezdilo, takže to pro nás bylo zajímavé. Pod značkou VOICE jsme vyrobili zhruba 50 kol a protože se pak objevila otázka problematiky ochrany známky, udělali jsme vlastní značku MRX. V roce 2012 jsme firmu rozdělili a já jsem začal od roku 2013 působit samostatně pod značkou VOICE.
Jak jsme se dostali k elektrokolům
Původní myšlenka byla, že budeme vyrábět jen standardní horská a krosová kola. Tehdy jsme netušili, že bychom do svého výrobního portfolia mohli zařadit tak velké sousto, jako jsou elektrokola. Proč velké sousto? Jsme oficiálním distributorem značky KTM, což je přední světový leader v segmentu elektrokol, který spolupracoval i se samotnou firmou BOSCH na vývoji elektrokol. Začali jsme prodávat elektrokola KTM a protože o ně byl tak obrovský zájem nejen u nás, ale i v zahraničí, stávalo se nám, že jsme elektrokola vyprodali, a když jsme doobjednávali nová, tak nebyla. Došli jsme k závěru, že bude lepší vyrábět vlastní elektrokola pod značkou VOICE se stejnou pohonnou jednotkou.
Proč kola VOICE „letí“?
A tak jsme přišli s vlastním kolem, se stejnou pohonnou jednotkou, se stejným rámem, ale lepším osazením ale o 15-20 000 korun levnějším. Naši zákazníci samozřejmě začali kupovat kola VOICE, protože hleděli nejen na cenu, ale i na to, že jsou osazena pohonem BOSCH – a když přijde zákazník, který má zájem o elektrokolo, už má také něco zjištěno o pohonných jednotkách a ví, že BOSCH patří k nejlepším.
Že se jen neholedbáme kvalitou našich kol, snad dokládá i fakt, že BOSCH si hlídá, na která elektrokola umožní své motory montovat. Výrobce tak musí dodržovat spoustu norem, která elektrokolakola musí splňovat, což není vůbec jednoduché, a projít následným atestem. A to se nám podařilo.
Aleš Hrdlička, zakladatel VOICE BIKE